Starting up my diary

hej♥

Jag har äntligen bestämt mig för att börja blogga igen, jag har ju haft aslång paus. Jag kände att det inte längre var kul, det var bara som en börda. Då var jag bara ute efter att få många besökare, men nu ska jag tänka att det här är som min dagbok, som jag ska skriva vad jag vill i.  Under "pausen" har det hänt mycket, jag har fyllt 15 år! Jag då fick jag en EU-moppe, hihi, fast första gången jag körde den så åkte jag på en åker och där skakade det jättemycket och då gick tyvärr en sak sönder i den och nu måste vi köpa en ny "sak" så jag kan köra den igen, den är jättesnabb, typ 50km/h. Det är ett kinesiskt märke, och mamma köpte den jättebilligt, tror jag i alla fall :) Jag gillar den mycket, den är svart och lite grå. Jag ska också säga att jag fick den från ,mormor & Lasse och min gammelmormor och morfar också.
En annan sak jag fick i födelsedagspresent var 2 presentkort, båda på H&M. Ett var på 300 kronor från mina kusiner och faster och hennes man, tack för det. Jag har (redan) köpt upp det, jag köpte tre linnen som var jätte fina. Det andra presentkortet var på !1000! kronor, från farmor och farfar, tack så mycket! På det har jag inte köpt någonting faktiskt. Från min syster fick jag hårprodukter,tack. Så det är ungefär allt jag fick,tack!
Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hade hänt före jag slutade blogga och vad som hänt efter, så det är lite svårt att berätta. Jo, jag vet en sak; det har blivit sommar! hehe, nästan i alla fall. I helgen som var badade jag för första gången, det var jättekallt!

Nu vill jag inte berätta mer om det förflutna utan nuet :) Just nu sitter jag i min soffa och tittar på Made, det är ganska kul tycker jag, på MTV. Idag så slutade jag klockan 1, jag hade den sista lektionen inställd, matte. Det var mycket bra. Igensligen skulle jag slutat 3. En sak som jag tycker är väldigt drygt är att man ska ha massa hål och raster i skolan, jag har ungefär 1,5 timme rast i skolan per dag. Det skulle vara mycket bättre om man hade alla lektioner på en gång och sen skulle man sluta, typ 5 minuter imellan lektionerna skulle det vara. Fast det finns väl typ inte tillräckligt med lärare på skolan för att det ska kunna vara så, men skaffa fler lärare då! Fast vår skola är typ fattig, haha. Det är sommarlov om ca 2 veckor, älska!

Igår blev vi av med vattnet, jag fick typ panikattack. Det var en sak som hade gått sönder, så då skulle vi inte kunna ducha eller någonting.. Det skulle ju inte vara så kul, antingen skulle vi fått åka till min farmor och farfar och ducha, hahaa, eller så skulle jag vägrat gå till skolan. Men som tyr var så fixades det och nu har vi vatten igen, tack gud.

Det var alla som fanns i min hjärna just nu.

Jag på min födelsedag


Lite cool bild tyckte jag, heh..hee...he





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0