Sommarlov!!!

Jag kan inte beskriva hur glad jag är, detta som man gått och längtat till hela året har äntligen kommit, och jag kan inte heller fatta att det äntligen är SOMMARLOV! Jag finner inga ord.



Igår:
Jag skulle som sagt servera på niornas bal, det var skiitkul! Jag gjorde iordning mig i god tid och så, kläderna var en vit top med "spetsaxlar" från H&M och ett par svarta höga shorts. Jag kom dit ungefär halv 6, då traffade jag mina kompisar som jag skulle servera med. Efter ett tag skulle vi börja hälla upp drinkar, cider, till alla nior. Och sedan skulle vi göra iordning förrätten, det var en toast med skgenröra. Sen kom dem, gissa om jag var nervös! Alla var så himla fina! De gick in efter ett tag och åt förrätten som redan stod på borden. Sen skulle vi ta bort tallrikarna, hmm.. Det gick inte så bra, för man skulle tydligen inte ta bort besticken menj det gjorde jag på de första, sen skulle jag försöka få bort besticken men matresterna skulle stanna kvar på förrättstallriken, det gick inte så bra på några.. Det åkte av lite rester till varmrättstallriken, det var ju lite pinsamt. I alla fall, sen serverade vi varmrätt. Vi ställde fram potatisgratängsformer på borden, sen serverade vi alla kött. Vi fick hålla ordning på våra bord och ta bort tomma och ställa dit drickor ibland, jag tyckte det gick hysfat i alla fall. Sen fick vi äta från maten också, det var gott. Efter några timmar drog vi bort alla bort och gjorde plats för dans, medan gästerna var ute. Sen dansade de, det var typ en klassisk skolbal tror jag, väldigt många dansade, vi servitriser också, haha. Efter ungefär 2 timmar (klockan 12) var det slut, då gick alla hem, jag somnade typ direkt när jag kom hem.



Idag:

Jag hade ställt klockan på tjugo i sju tror jag, jag kom upp efter ett tag, jag skulle duscha på morgonen, när jag hade gjort det klädde jag på mig mina fina kläder och sedan började jag fixa håret och sminka mig, sen var det nästan dags att åka, mamma hade köpt fika till mig som jag skulle ha med mig. När jag kom till skolan så var nästan alla där redan, vi skulle fika först. Jusste, vi fick ju våra betyg också då! Jag blev ganska nöjd med dem. Sen fick vi rast i nästan en timme tror jag. Efter det var det dags att gå till kyrkan, vi skulle vara där samtidigt som niorna och se när de fick sina betyg. Det var som vanligt i kyrkan; först ska vi höra klockorna ringa, vi skunger, prästen berättar en historia som man hört flera gånger förut och niorna fick sina betyg, sång, slut, typ. Det är speciell vers som alla sjunger så himmla högt på, den går såhär; Alla flickor, alla pojkar, uti Irsta idag, sjunger allt vad de orkar, åh vad jag nu är glad, de slutar och kutar till lovet. Dn sista versen i den sista sången och sen är det sommarlov, vilken känsla asså!
Efter vi hade slutat så åkte jag hem en liten stund, sen skulle våran lilla familj, typ, åka och äta. Vi åkte till ett mysigt ställe på landet, jag tog pasta bolognese, det var jättegott. Till efterrätt fick jag glass och jordgubbar! Vi åkte en liten sväng med bilen och sen åkte vi hem, jag typ dog, jag var helt slut. Först servera till balen, sen sova väldigt lite, gå upp tidigt, världens bästa skolavslutning, lunch på resturang, sen tog energin slut kan man säga. Jag hade tänkt hitta på något med en kompis men det blev inget av med det, det var nog bäst, efter min trötthet, menar jag. Jag låg i soffan och tittade på TV, till kvällen åkte mamma och köpte sallad till mig och hyrde en film; It´s complicated, den var väldigt roligt, det var verkligen complicated i den filmen! Så nu ligger jag här och bloggar.
Det är genomgång av vad som hänr de närmaste dygnen, nu ska jag gå och lägga mig!


Min skolavslutningslook!




Från vänster: Jag, Rebecca, Malin och Mathilda!


Lite av girlsen


Vi :)

Syster och jag!


Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0